Κανονισμοί εξετάσεων και αξιολόγησης/βαθμολόγησης
Κανονισμοί εξετάσεων και αξιολόγησης/βαθμολόγησης
Η αξιολόγηση των μεταπτυχιακών φοιτητών και η επίδοσή τους στα μαθήματα του Προγράμματος Σπουδών του Δ.Π.Μ.Σ. πραγματοποιείται με γραπτές ή προφορικές εξετάσεις ή με εκπόνηση εργασιών καθ’ όλη τη διάρκεια του εξαμήνου. Η επίδοση σε κάθε μάθημα αξιολογείται από τον διδάσκοντα/τους διδάσκοντες και βαθμολογείται με την ισχύουσα, για τους προπτυχιακούς φοιτητές, κλίμακα βαθμολογίας. Συγκεκριμένα, οι βαθμοί αξιολόγησης κυμαίνονται από μηδέν (0) μέχρι δέκα (10), με ακρίβεια ενός (1) δεκαδικού ψηφίου. Ως βαθμοί κατοχύρωσης ορίζονται το πέντε (5) και οι μεγαλύτεροί του.
Η διδασκαλία και η αξιολόγηση κάθε μαθήματος είναι κατά κανόνα ευέλικτες και εξατομικεύονται από τον κάθε διδάσκοντα (σε συνεννόηση με τον συντονιστή/τη συντονίστρια του μαθήματος) στο σχεδιασμό του μαθήματος. Οι μέθοδοι διδασκαλίας συμπεριλαμβάνουν μεταξύ άλλων: διαλέξεις, σεμινάρια, φροντιστήριο, εργαστηριακή άσκηση, άσκηση πεδίου, παρουσιάσεις, διαδραστική διδασκαλία, συμμετοχή σε ομάδες, άσκηση ρόλων, εκπόνηση μελέτης (project), προσκεκλημένους ομιλητές, πρακτική σε Η/Υ. Σεμιναριακή ή φροντιστηριακή υποστήριξη διενεργείται, εφόσον κρίνεται απαραίτητη.
Οι μέθοδοι αξιολόγησης της επίδοσης των μεταπτυχιακών φοιτητών αφορούν ενδεικτικά τη διαμορφωτική ή συμπερασματική αξιολόγηση, τη δοκιμασία πολλαπλής επιλογής, τις ερωτήσεις σύντομης απάντησης, τις ερωτήσεις ανάπτυξης δοκιμίων, την επίλυση προβλημάτων, τη γραπτή εργασία, την έκθεση-αναφορά, την προφορική εξέταση, τη δημόσια παρουσίαση, την εργαστηριακή εργασία. Πλήρες αναλυτικό πρόγραμμα κάθε μαθήματος διανέμεται στην αρχή κάθε εξαμήνου συμπληρωμένο απαραίτητα με τον τρόπο αξιολόγησης και κατάλογο βιβλιογραφίας, ωστόσο βασικές μέθοδοι αξιολόγησης αποτελούν για το Δ.Π.Μ.Σ., οι τελικές εξετάσεις και το μεικτό σύστημα τελικών γραπτών και προφορικών εξετάσεων και γραπτών εργασιών/project.
Για την αξιολόγηση φοιτητών με αναπηρία και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες εφαρμόζονται τα άρθρα που αναφέρονται σε εναλλακτικές μεθόδους που δύναται να εφαρμοστούν κατά περίπτωση, όπως αυτά ισχύουν στον Εσωτερικό Κανονισμό Λειτουργίας του Πανεπιστημίου Δυτικής Αττικής.
Για τη βελτίωση της βαθμολογίας των μεταπτυχιακών φοιτητριών/φοιτητών, δύναται η επανεξέταση σε ένα (1) μόνο μάθημα, στο οποίο έχει εξεταστεί επιτυχώς και ήδη κατοχυρώσει, σε εξεταστική περίοδο που περιλαμβάνεται το συγκεκριμένο μάθημα.