Εισαγωγή στην Εκπαιδευτική Τεχνολογία

Κωδικός Μαθήματος:

EDU 660

Εξάμηνο:

1o Εξάμηνο

Κατηγορία:

Υποχρεωτικό Μάθημα

Ώρες:

3

Μονάδες ECTS:

10


ΠΕΡΙΓΡΑΜΜΑ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

Σκοπός του μαθήματος είναι να εισάγει τους φοιτητές και τις φοιτήτριες στην επιστημονική περιοχή της Εκπαιδευτικής Τεχνολογίας μέσω της παρουσίασης και συζήτησης ποικίλων σύγχρονων ψηφιακών μέσων και εργαλείων καθώς και των μεθόδων αξιοποίησής τους στην εκπαιδευτική πράξη.

Συγκεκριμένα, οι φοιτητές και οι φοιτήτριες μετά την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος θα έχουν αποκτήσει βασικές και επαρκείς γνώσεις σχετικά με:

  • το μετασχηματιστικό ρόλο του Διαδικτύου στην εκπαίδευση
  • τις διαδικτυακές ευκαιρίες μάθησης (MOOCs, online μαθήματα, και ανοιχτοί εκπαιδευτικοί πόροι)
  • τις εκπαιδευτικές δραστηριότητες που βασίζονται στον Ιστό και τη συμβολή τους στην προαγωγή της ενεργού και αλληλεπιδραστικής μάθησης
  • τις ψηφιακές βιβλιοθήκες και τα αποθετήρια εκπαιδευτικού υλικού
  • τα ζητήματα σεβασμού/προστασίας των πνευματικών δικαιωμάτων των δημιουργών περιεχομένου που διανέμεται μέσω του Ιστού
  • το ρόλο των εργαλείων γενετικής τεχνητής νοημοσύνης (generative AI) για την υποστήριξη της ανάπτυξης εκπαιδευτικού περιεχομένου
  • την εξ αποστάσεως και τη μεικτή εκπαίδευση
  • τα Συστήματα Διαχείρισης Μάθησης
  • τις ιστοεξερευνήσεις ως διερευνητικές μαθησιακές εμπειρίες
  • το βίντεο και το διαδραστικό βίντεο ως εργαλεία διδασκαλίας και μάθησης
  • τη σύγχρονη εποχή της Κοινωνίας της Πληροφορίας και τις προεκτάσεις της στην εκπαίδευση και τη μάθηση
  • το προφίλ και τις ανάγκες των μαθητών του σήμερα και το ρόλο του εκπαιδευτή
  • τους στόχους της εκπαίδευσης και τις τάσεις για το 2030 σε ευρωπαϊκό επίπεδο
  • τις νέες τεχνολογίες (υπολογιστικό νέφος, Διαδίκτυο των Πραγμάτων, τεχνολογίες μαζικής συμμετοχής, εικονική και επαυξημένη πραγματικότητα, ολογραφική προβολή, απτικές επαφές, κοινωνική υπολογιστική) στην εκπαίδευση
  • τις σύγχρονες και αναδυόμενες τάσεις και τεχνολογίες (περιβάλλοντα εικονικών κόσμων, παιχνιδοποίηση και περιβάλλοντα ψηφιακών παιχνιδιών, εξατομικευμένη μάθηση, εφαρμογές τεχνητής νοημοσύνης) για την ενίσχυση των μαθησιακών εμπειριών και το μετασχηματισμό της εκπαίδευσης

 

Επιπλέον, οι φοιτητές και οι φοιτήτριες μετά την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος θα είναι σε θέση να:

  • σχεδιάζουν τη δομή, τη μορφή, τις λειτουργίες και το περιεχόμενο ενός εκπαιδευτικού ιστότοπου
  • αναπτύσσουν ιστότοπους χρησιμοποιώντας σύγχρονα online εργαλεία κατασκευής ιστότοπων
  • αξιοποιούν τις δυνατότητες που παρέχουν τα εργαλεία για την ενσωμάτωση διαδραστικών στοιχείων σε ιστότοπους
  • δημιουργούν βίντεο με εναλλακτικούς τρόπους (καταγραφή οθόνης, βιντεοσκόπηση, σύνθεση πολυμεσικών στοιχείων) για εκπαιδευτική χρήση χρησιμοποιώντας κατάλληλα εργαλεία
  • επεξεργάζονται βίντεο με τη χρήση κατάλληλων εργαλείων
  • δημιουργούν διαδραστικά βίντεο και βιντεομαθήματα χρησιμοποιώντας αντίστοιχα εργαλεία