Κριεμπάρδης Αναστάσιος, Ξάνθος Θεόδωρος, Παπαγεωργίου Ευσταθία, Χαλιδιάς Νικόλαος, Χανιώτης Δημήτρης, Μπελούκας Απόστολος, Φούντζουλα Χριστίνα, Δρύλλης Γεώργιος, Σιγάλα Μαρία
Το μάθημα αυτό, αποσκοπεί στην εξοικείωση των φοιτητών/-τριών με την ολοκληρωμένη διεκπεραίωση μιας Διπλωματικής Εργασίας σχετικής με τον κλάδο της Εκπαίδευσης και συγκεκριμένα της Eιδικής Αγωγής και των Νέων Τεχνολογιών. Συγκεκριμένα, μέσω του μαθήματος αυτού, οι φοιτητές/-τριες θα κληθούν να ολοκληρώσουν όλα τα στάδια μιας ερευνητικής εργασίας συμπεριλαμβανομένων της επιλογής ή σχεδιασμού μεθοδολογικών εργαλείων, της συλλογής δεδομένων, της ανάλυσης και ερμηνείας των δεδομένων τους. Μέσω των διαφορετικών ερευνητικών σταδίων που θα ακολουθήσουν, θα κληθούν να ασκήσουν κριτική σκέψη για το κατά πόσο η διαδικασία που ακολουθούν είναι έγκυρη, αξιόπιστη και δεοντολογικά ορθή. Η Διπλωματική Εργασία αποσκοπεί στο να ενισχύσει τις ερευνητικές δεξιότητες και την κριτική σκέψη των φοιτητών/-τριών, συμβάλλοντας παράλληλα στην ενίσχυση της κατανόησής τους για την ερευνητική διαδικασία στον τομέα της εκπαίδευσης και της Eιδικής Αγωγής και των Νέων Τεχνολογιών.
Συγκεκριμένα, οι φοιτητές και οι φοιτήτριες μετά την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος θα έχουν αποκτήσει βασικές και επαρκείς γνώσεις σχετικά με:
- τη διατύπωση καλά καθορισμένων και διερευνήσιμων ερευνητικών ερωτήσεων και υποθέσεων.
- την ανάπτυξη δεξιοτήτων αναζήτησης της βιβλιογραφίας χρησιμοποιώντας έγκυρες και αξιόπιστες πηγές.
- την καλλιέργεια δεξιοτήτων σύνθεσης της βιβλιογραφίας για την υποστήριξη των ερευνητικών ερωτήσεών τους.
- την καλλιέργεια δεξιοτήτων για την ανάπτυξη ενός ερευνητικού πρωτοκόλλου υψηλής ποιότητας.
- την κατανόηση της σημασίας της αξιοπιστίας και της διαφάνειας μιας ερευνητικής μελέτης.
- την ανάπτυξη δεξιοτήτων συλλογής δεδομένων.
- την ανάπτυξη δεξιοτήτων αναλυτικής και κριτικής σκέψης για την ερμηνεία των αποτελεσμάτων και την ανάδειξη του κενού γνώσης.
- την ανάπτυξη δεξιοτήτων γραφής για την παρουσίαση των αποτελεσμάτων και των ευρημάτων της έρευνας.